Friday, July 13, 2012

Did Mittens commit a felony?

The Boston Globe editor Martin Baron emailed this note to Mitt Romney's communications director, Gail Gitcho:

Dear Ms. Gitcho:

We received your request late this afternoon for a correction regarding this morning’s Globe story. Having carefully reviewed that request, we see no basis for publishing a correction. The Globe story was entirely accurate.

The Globe story was based on government documents filed by Bain Capital itself. Those described Governor Romney as remaining at the helm of Bain Capital as its “sole stockholder, chairman of the board, chief executive officer, and president” until 2002. The story also cited state financial disclosure forms filed by Romney that showed he earned income as a Bain “executive” in 2001 and 2002, separate from investment earnings.

The Globe story accurately described the contents of those documents.

The Globe story also gave a full account of the Romney campaign’s position that, notwithstanding several years of regulatory filings, Mitt Romney “retired from Bain Capital in 1999 … (and) has had no involvement in the management or investment activities of Bain Capital, or with any of its portfolio companies, since that time.” In your correction request, you reiterate points that are fully detailed in the Globe story.


Martin Baron
Editor, The Boston GlobeSubscribe to the Rightardia feed:

Creative Commons License

Rightardia by Rightard Whitey of Rightardia is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.

Permissions beyond the scope of this license may be available at

No comments: